Mindannyian szeretjük látni, hogyan frissülnek és hoznak újabbnál újabb ötleteket a nagy divatmárkák, de a legjellegzetesebb és legjobb darabok, amiknek hírnevüket igazán köszönhetik már évek óta a piacon vannak.
Márka: YVES SAINT LAURENT / SAINT LAURENT PARIS
Jellegzetes darab: „Le smoking”
Eredet: Öt évvel az 1961-es megalakulás után Yves Saint Laurent úgy gondolta a nőkre adja a klasszikus férfi öltönyt. A nők pedig majd’ megőrültek az ötletért, – nadrágkosztüm kalappal és tűsarkúval - különösen a karcsúsított darabokért.
Fejlődése: Vannak kortárs változatai, amelyek „boyfirend blézer”-ként futnak, de a Saint Laurent Paris (így nevezte át a márkát a jelenlegi kreatív igazgató Hedi Slimane) állandó kollekcióként tekint erre a több, mind 3000 dolláros darabra, amely mindig megállja a helyét a divatban és soha nem válik unalmassá.
Márka: DIOR
Jellegzetes darab: H-vonalú kabát
Eredet: Az egy évtizedes háborús, durva anyagok után az 1950-es években debütált új kabátjával a Dior, ami oly’ fényűző és új volt. Az enyhén angolos szabású, karcsú felsővel, keskeny csípővel és peplum- szerű aljjal megálmodott ruhadarabba azonnal beleszeretett minden divatra éhező nő.
Fejlődése: A kabátnak mindenki behódolt a divatszakmában, a közelmúltban pedig láthattuk egy újragondolt változatban a kifutókon.
Márka: CHANEL
Jellegzetes darab: Tweed zakó
Eredet: Nehéz elhinni, de madamoiselle Coco az ikonikus tweed kabátot nem engedélyezte népszerűsíteni 1954-ig (71 éves koráig), tehát közel 5 évtizedig a kalapbolt megnyitása utánig, pedig több éves hanyatlás után ez a takaros, galléros felsőruházat hozta vissza a divatcéget az élvonalba, és azóta is helyt áll.
Fejlődése: Más Coco által alkotott klasszikus, mint például a gyönysorok, a steppelt táskák és a balerina cipők mellett a tweed zakó fontos eleme minden kollekciónak. Néha neon színekben pompázik, néha tornacipővel viselik, de a vonalvezetés és az anyag mindig ugyanolyan klasszikus, mint a kezdetekkor.